Niet tevreden? Dien een klacht in
Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening of producten. U kunt dan een klacht indienen. Uiteraard nemen we uw klacht serieus en we doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen. Hieronder leest u hier meer over. Daarnaast zijn ook uw suggesties voor de verbetering van onze producten of dienstverlening altijd van harte welkom.
Klacht indienen
U kunt uw klacht indienen bij uw adviseur. Ook kunt u hiervoor direct bij Philips Pensioenfonds Hypotheken terecht. U kunt uw klacht bij ons bij voorkeur schriftelijk indienen. Stuur uw klacht naar onderstaand adres of e-mailadres of neem contact met ons op via het genoemde telefoonnummer.
Postadres |
Philips Pensioenfonds Hypotheken |
E-mailadres | ppf.hypotheken@blackrock.com |
Telefoon | 088 - 854 70 00 (werkdagen: 09.00u tot 17.00u) |
Behandeling van uw klacht
Uw klacht wordt geregistreerd door de beheerder van onze hypotheekportefeuille, BlackRock. Samen gaan wij aan de slag met uw klacht. Uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst, krijgt u een bevestiging van ons. Onze inhoudelijke reactie volgt dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 20 werkdagen nadat wij uw klacht hebben ontvangen.
Heeft u een klacht over uw verzekeringspremie van Reaal Verzekeringen? Dan kunt u zich bij ons melden, of direct contact opnemen met Klantenservice Leven, telefoon: 072-519400 of e-mail: leven@reaal.nl.
Wat kunt u doen als u het niet eens bent met onze reactie?
U kunt uw klacht dan voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Zij nemen uw klacht alleen in behandeling als deze eerst behandeld is door Philips Pensioenfonds Hypotheken. U kunt uw klacht binnen drie maanden na onze reactie voorleggen aan het KiFiD. Voor contactgegevens kunt u terecht op de website van het KiFiD. Philips Pensioenfonds is aangemeld bij het KiFiD met aansluitnummer 300.009785.
Als u uw klacht niet door het KiFid wilt of kunt laten behandelen, kunt u ervoor kiezen om zelf een juridische procedure te starten.
Verbetersuggesties delen
U mag ook altijd uw ideeën of suggesties ter verbetering van onze dienstverlening of producten met ons delen. Graag zelfs. Dit kunt u doen per e-mail (ppf.hypotheken@blackrock.com) of telefonisch (088 - 854 70 00). Alvast bedankt hiervoor.