Klachten en suggesties

Gecontroleerd op 21 januari 2021

Niet tevreden? Dien een klacht in

Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening of producten. U kunt dan een klacht indienen. Uiteraard nemen we uw klacht serieus en we doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen. Hieronder leest u hier meer over. Daarnaast zijn ook uw suggesties voor de verbetering van onze producten of dienstverlening altijd van harte welkom.

Klacht indienen

U kunt uw klacht indienen bij uw adviseur. Ook kunt u hiervoor direct bij Philips Pensioenfonds Hypotheken terecht. U kunt uw klacht bij ons bij voorkeur schriftelijk indienen. Stuur uw klacht naar onderstaand adres of e-mailadres of neem contact met ons op via het genoemde telefoonnummer.

Postadres

Philips Pensioenfonds Hypotheken
Postbus 80016
5600 JK Eindhoven

E-mailadres operations@munt-ppf.nl
Telefoon 088 - 854 70 00
(werkdagen: 09.00u tot 17.00u)

Behandeling van uw klacht

Uw klacht wordt geregistreerd door de beheerder van onze hypotheekportefeuille, Munt-PPF Hypotheken B.V. Samen gaan wij aan de slag met uw klacht. Uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst, krijgt u een bevestiging van ons. Onze inhoudelijke reactie volgt dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 20 werkdagen nadat wij uw klacht hebben ontvangen. 
Heeft u een klacht over uw verzekeringspremie van Reaal Verzekeringen? Dan kunt u zich bij ons melden, of direct contact opnemen met Klantenservice Leven, telefoon: 072-519400 of e-mail: leven@reaal.nl.

Wat kunt u doen als u het niet eens bent met onze reactie?

U kunt uw klacht dan voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Zij nemen uw klacht alleen in behandeling als deze eerst behandeld is door Philips Pensioenfonds Hypotheken. U kunt uw klacht binnen drie maanden na onze reactie voorleggen aan het KiFiD. Voor contactgegevens kunt u terecht op de website van het KiFiD. Philips Pensioenfonds is aangemeld bij het KiFiD met aansluitnummer 300.009785.

Als u uw klacht niet door het KiFid wilt of kunt laten behandelen, kunt u ervoor kiezen om zelf een juridische procedure te starten.

Verbetersuggesties delen

U mag ook altijd uw ideeën of suggesties ter verbetering van onze dienstverlening of producten met ons delen. Graag zelfs. Dit kunt u doen per e-mail (operations@munt-ppf.nl) of telefonisch (088 - 854 70 00). Alvast bedankt hiervoor.

…
Boven